رسانه انتقادی- اطلاعرسانی “توییتر بورس” در سال 1397 با حضور در اپلیکشن توییتر و تلگرام و پس از آنها در اینستاگرام، فعالیت خود را آغاز کرد.
با توجه به فضای رسمی، جدی و اضطرابآوری که مختص بازار سرمایه است، نیاز به تلطیف فضا احساس میشد.
از سوی دیگر، بر این عقیدهایم که بیان انتقادات با زبان طنز و شوخی، دربیشتر اوقات، تاثیرگذارتر و آسانتر، نسبت به انتقاد خشک و جدی است.
بر این اساس، با دستمایه قرار دادن اخبار، اطلاعات و پیشامدهای جدی و رسمی، با زبانی متفاوت، طنزگونه و انتقادی، وارد عرصه اطلاع رسانی بورس شدیم.
ولی در این دوران همواره به اخلاق حرفهای پایبند بوده و هرگز، پا را از دایره ادب و انصاف فراتر نگذاشتیم.
اگر انتقاد کردیم، جوابیه و تکذیبه و بیانیههای انتقاد شونده را هم انعکاس دادیم!
اگر اشتباه کردیم، عذرخواستیم! و اگر تعریف و تمجید کردیم، هیچگاه سفارشی یا از سر تملق نبود!
حاصل تلاش ما تا به امروز، جلب اعتماد مجموعا بیش از 150هزار مخاطب است که در توییتر، تلگرام و اینستاگرام ما را همراهی میکنند.
افتخار میکنیم که امروز در جایگاهی ایستادهایم که دراطلاعرسانی اخبار مرتبط با بازار سرمایه تاثیرگذاریم و موفق شدهایم که به عنوان یک منبع معتبر در بازار، اعتماد بسیاری از فعالان قدیمی و مسئولین بازار سرمایه را به خود جلب کنیم.
توییتر بورس، تا به امروز بسیاری از رویدادهای مهم مرتبط با اقتصاد و بویژه بازار سرمایه را پوشش زنده و رسانهای داده است.
و از سوی دیگر، همواره صدای سهامداران خرد و فعالان دغدغهمند بازار سرمایه بوده و از رسانه و تریبون خود برای احقاق حق سهامدار حقیقی استفاده کرده است. و همچنان نیز در این راه ثابت قدم و استوار است.
چند تن از فعالین سرشناس و قدیمی بازار سرمایه، نظر خود را در مورد توییتر بورس ابراز کردهاند:
دکتر حمید اسدی – حقوقدان و فعال بازار سرمایه:
از نظر من توییتر بورس یعنی دیدهبان مردمی ناهنجاریهای بازار سرمایه!
رضا خانکی- بنیانگذار استارتاپ داران و مدیر صندوق:
بنظرم توییتر بورس برای اولین بار توانست فضای طنز را در محیط خشک و جدی بورس وارد کند و این فضای زمخت را تا حد زیادی تلطیف کرد.
امیدوارم این تیم، طنز را به عنوان یک ابزار برای روزهای سخت بورس حفظ کند و از این مسیر خارج نشود.
مهدی ساسانی- فعال خوشنام بازار سرمایه:
در کنار همه دشواریها، نقدها و چالشها گاهی لازم است با نگاهی متفاوت ظاهر شد، خبر رسانی کرد، اما در قالب طنز و با لطافتی بیشتر!
فکر میکنم توییتر بورس تا اینجا در این راستا موفق عمل کرده است.
بهزاد صمدی- تحلیلگر ارشد کارگزاری بانک سامان:
توئیتر بورس در قالب طنز، حرف دل اهالی بازار سرمایه رو در چارچوب احترام بیان میکنه و تنها دلخوشی بازار هست.
امیدواریم مسئولان عزیز دید ویژه ای نسبت به زبان جدید بازار سرمایه داشته باشند که حرف دل مردم هست
سینا سلیمانی- تحلیلگر و مدیر سبدهای شرکت نو آوران امین :
توییتر بورس همیشه یکی از رسانههای اجتماعی مورد علاقه من بوده و از زمانی که تعداد مخاطبان آن کمتر از ۱۰۰۰ نفر بود، پیگیر مطالب آنها هستم.
طنز همراه با زیرکی خاصی که مرز نقد و احترام را رعایت میکند،
به روز بودن و بعضا به لحظه بودن اخبار و اطلاعات، صمیمی و خاکی بودن، استقلال و نوآوری از ویژگیهای بارز توییتر بورس است که همیشه فعالیتشان را برای من جذاب نگه داشته است.
و بنظرم پرتلاش بودن این گروه موجب شده تا لایق چنین حجم توجه و اقبالی که امروز دارند، باشند !
بهنام صمدی- خبرنگار و فعال رسانهای بازار سرمایه:
توییتر بورس سبک جدید در اطلاعرسانی بازار سرمایه ایجاد کرد و توانست از شبکه اجتماعی توییتر برای بیان دغدغهها و خواستههای سهامداران خرد استفاده کند.
بهنام بهزادفر- مدیرعامل سابق شرکت خدماترسانی و اطلاعات سازمان بورس – مدیرعامل شرکت آوای باران:
مجموعه جوان توییتر بورس تلاش زیادی جهت بررسی بورس از نگاه طنز داشته است.
علاوه بر این در طول فعالیت خود بیطرف بوده و سعی کرد که مخربین این بازار را معرفی کند.