بورس آموزش رایگان در بورس توسط توییتر بورس

نظر معاون رئیسی درباره اثر توسعه صنعت پتروشیمی بر کنترل تورم و رونق بورس

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ساماندهی و حذف موانع صنعت پتروشیمی می تواند موجب رونق بازار سرمایه، جذب نقدینگی سرگردان و اثرگذار بر روی تورم باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رضایی در حاشیه سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به اهمیت و نقش صنعت پتروشیمی، نیاز است بخش های مختلف از تامین مالی گرفته تا فناوری ها، تجارت و برندینگ، ساماندهی و بازبینی شوند و در این مسیر، دولت پشتیبان و حامی صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی از اولویت های اصلی و جدی دولت بشمار می رود. تلاش بر این است حمایت های لازم از این صنعت در حوزه های بازار سرمایه، تامین مالی بانکی، تجارت و صنایع پایین دستی پتروشیمی، صورت پذیرد. برنامه رفع تحریم های داخلی در کنار تحریم های خارجی در دستورکار دولت قرار دارد.

رضایی ادامه داد: صنعت پتروشیمی مجموعه ای از بنگاه های مرتبط است که انتظار می رود با هماهنگی صنعت، ساماندهی کاملی انجام شود تا با برداشته شدن موانع، رونق در همه بخش ها به ویژه بازار سرمایه مشاهده شود.برطرف شدن موانع صنعت پتروشیمی بر کل اقتصاد نیز اثرگذار بوده و می تواند بخشی از نقدینگی سرگردان را جذب کرده و در نهایت بر روی تورم نیز اثرگذار باشد.

بنابراین گزارش، سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به همت شرکت بهاران تدبیرکیش از دوم لغایت چهارم اسفند در جزیره کیش برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا